onsdag 10. februar 2016

Maling av figurer

Ovedia Therese viste oss i Januar hvordan lage figurer av papirleire i siliconformer.  Tutorialen finner du her: Hvordan lage figurer av papirleire i siliconformer. 

Jeg har også laget en del slike figurer, og har lyst å vise dere hvordan jeg maler disse for å få andre utrykk. 

Jeg begynner alltid med de figurene jeg vil bruke, og finner frem det medium jeg skal bruke på dem.

På noen av figurene maler jeg først med sort maling, og så med ulike typer metall. Jeg bruker mye acrylmaling, men Inka gold og ulike shimmersprayer kan også brukes. 

Først maler jeg alle helt sorte 

 Der etter finner jeg frem de metalliske fargene jeg ønsker, min favoritt er en blanding av kobber og gull.  Jeg prøver å blande de bare litt sammen slik at jeg oppnår mest mulig fargespill når jeg er ferdig. 
Til tynner lag du legger på, til bedre bli resultatet, så tørk av mye maling på underlaget før du maler på figuren din. 

Det er viktig å ikke dekke hele figuren med denne malingen, noe sort skal vise gjennom. Disse figurene passer veldig godt til vintage og steam punk prosjekter. 

De hvite figurene får først en runde med hvit akrylmaling, for så å få et strøk med liquid pearl, eller annet medium som inneholder perleskimmer. 

Disse synes jeg passer veldig godt til schabby Chick prosjekter. 

Etter hvert skal jeg poste kort der jeg bruker disse figurene. 

Klem Anita

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar